Skip to content

Cum te ajută Google Business Profile/Google Compania Mea pentru afacerea sau organizația pe care o conduci?

google compania mea

Google Business Profile/Google Compania Mea poate reprezenta un instrument gratuit, eficient și util pentru afacerea sau organizația pe care o conduci. De cele mai multe ori, acest instrument este utilizat în cazul afacerilor locale, pentru ca utilizatorii să le găsească rapid, la câteva click-uri distanță. În cele ce urmează vei descoperi cum te ajută această unealtă pusă la dispoziție de Google și de ce ar trebui să alegi să faci acest pas pentru organizația sau businessul tău.

Ce este Google Business Profile/Google Compania Mea?

Mai înainte de toate, este esențial să cunoști ce reprezintă Google Business Profile/Google Compania Mea. Acesta este un instrument gratuit pe care gigantul Google îl pune la dispoziție utilizatorilor care doresc să capete o altfel de vizibilitate în spațiul virtual. Google Business Profile/Google Compania Mea, cunoscut sub denumirea de „Google My Business/Google Compania Mea”, are scopul de a gestiona prezența online a unei afaceri sau a unei organizații, utilizându-se de două elemente la fel de importante: căutările Google și Google Maps.

Cei care doresc să își creeze un astfel de profil trebuie să urmeze 7 pași esențiali. Aceștia sunt:

  1. Se va accesa platforma oficială a Google Business Profile/Google Compania Mea și se va apăsa pe butonul „Începe acum” („Get Started”);
  2. Vei avea nevoie de un cont Google. Dacă nu deții un astfel de cont, este necesară crearea unuia (cont de Gmail). Dacă deții un astfel de cont, trebuie să te conectezi cu adresa de e-mail și parola asociate;
  3. Adăugarea informațiilor referitoare la afacerea sau organizația ta. Există mai multe câmpuri care trebuie să fie completate cu informații corecte. Printre acestea se numără: numele afacerii, categoria afacerii, adresa afacerii (se poate adăuga o adresă fizică sau se poate omite pasul acesta, dacă este o afacere online), zona de servicii, număr de telefon și website;
  4. Verificarea afacerii – 4 tipuri de verificări, la alegere: poștă / telefon / e-mail / verificare instantanee (dacă ai deja un alt serviciu Google verificat, precum Google Console);
  5. Completarea profilului cu informații suplimentare, precum: descrierea afacerii tale, fotografii, program de lucru sau alte informații ce pot fi relevante pentru clienți;
  6. Gestionarea și actualizarea profilului creat pe Google Business Profile/Google Compania Mea – poți răspunde la recenzii, poți adăuga fotografii sau alte actualizări;
  7. Optimizarea profilului afacerii sau organizației tale – informațiile trebuie să fie cât mai corecte.

Cum te ajută Google Business Profile/Google Compania Mea pentru afacere sau organizație?

woman with map and location logo

Cu ajutorul unui astfel de instrument poți începe să îmbunătățești prezența online a afacerii sau organizației tale. Google Business Profile/Google Compania Mea oferă mai multe funcționalități de care utilizatorii se pot folosi pentru gestionarea eficientă a profilului. Printre funcționalitățile cheie ale unui astfel de profil creat prin intermediul platformei se află:

  • Informații de contact – adăugarea unor detalii importante (nume afacere, adresă, număr telefon, program de lucru) care pot ghida cât mai ușor clientul către afacerea / organizația respectivă. Acuratețea informațiilor este esențială pentru un business local, deoarece în acest mod transmiți informațiile clare către actualii și viitorii clienți. 
  • Recenziile clienților – platforma permite clienților să lase feedback / recenzii referitoare la servicii / experiența avută cu afacerea sau organizația ta. De multe ori, acest aspect deține un impact semnificativ asupra deciziilor de cumpărare. Cu alte cuvinte, poate modifica comportamentul de consum vizavi de un produs sau serviciu.
  • Posibilitatea de a răspunde clienților prin mesaje directe, aspect care poate stabili o interacțiune personalizată cu aceștia.
  • Adăugarea fotografiilor și a videoclipurilor relevante.

Statistici și analize – Google îți oferă rapoarte despre modul în care clienții găsesc afacerea ta și ce acțiuni întreprind. De exemplu, dacă au apelat la numărul de telefon sau au vizitat site-ul tău. De aceea este important ca afacerea sau organizația ta să aibă un site web responsiv, vizibil, care să îi țină la curent pe utilizatori cu toate noutățile și informațiile legate de produsele, serviciile sau scopurile entității pe care o reprezinți

Prin optimizarea profilului tău pe Google Business Profile/Google Compania Mea, poți îmbunătăți vizibilitatea afacerii tale, crește credibilitatea și atrage mai mulți clienți din zona ta.

Exemplu: salon de coafură în București

Să spunem că deții un salon de coafură într-unul dintre sectoarele Bucureștiului și îți dorești să aibă mai multă vizibilitate și să fie găsit mai repede de cei care doresc să faciliteze de serviciile pe care le oferi. O modalitate care ar fi ideală, pe lângă un site web și vizibilitatea pe social media, reprezintă crearea unui profil de Google Business Profile/Google Compania Mea. De ce să faci acest pas? Iată motivele concrete:

  1. Nevoia de vizibilitate locală

Când cineva caută „salon de coafură aproape de mine” sau „salon de coafură în apropiere” pe Google, Google Business Profile/Google Compania Mea ajută la apariția afacerii tale în căutările locale. Dacă ai un profil bine completat, vei apărea pe Google Maps și în rezultatele căutărilor locale. Acest aspect va ajuta la creșterea șanselor ca utilizatorii / clienții din zona ta să te găsească ușor.

  • Informații esențiale la câteva click-uri distanță

Clientul poate vizualiza rapid informații importante despre salonul tău, cum ar fi adresa, numărul de telefon, programul de lucru și site-ul web (dacă există). Aceste detalii sunt esențiale pentru cei care caută rapid un loc unde să-și facă o coafură sau să beneficieze de alte servicii pe care le pui la dispoziție.

  • Recenziile ajută la construirea reputației online

Recenziile de pe Google sunt esențiale pentru o afacere locală – în cazul de față, un salon de coafură. Oferind servicii de calitate, clienții vor lăsa recenzii care vor ajuta la consolidarea încrederii în firma ta. De multe ori, clienții și viitorii posibili clienți se pot baza pe recomandările altora, iar un profil cu recenzii pozitive poate atrage noi clienți!

  • Fotografiile care relevă realitatea pot ajuta clienții să ia o decizie rapidă

Poți adăuga fotografii ale salonului tău, ale serviciilor tale (coafuri realizate) sau chiar ale echipei. Astfel de imagini îi ajută pe clienți să vizualizeze spațiul și serviciile oferite, creând un impact pozitiv. Imaginile sunt un factor important în decizia unui client de a alege un salon!

  • Comunicarea directă cu ajutorul Google Business Profile/Google Compania Mea

Profilul de pe Google Business Profile îți permite să interacționezi cu clienții prin mesaje directe. Astfel, poți răspunde rapid la întrebări legate de programări, servicii sau prețuri. O comunicare promptă poate face diferența într-un mediu concurențial local.

  • Promovarea ofertelor / postărilor

Poți adăuga postări pentru a anunța oferte speciale (ex. reduceri de sezon, pachete promoționale, pachete speciale de Paște, Crăciun, Dragobete) sau evenimente (ex. ateliere de îngrijire a părului). Aceste postări sunt vizibile direct pe profilul tău Google Business/Google Compania Mea și pot atrage mai mulți clienți.

Având în vedere toate aceste aspecte, alegerea de a construi o identitate de Google Business Profile/Google Compania Mea ar putea juca un rol important pentru o afacere locală. Nu uita faptul că acest instrument va ajuta la atragerea de clienți noi, menținerea unei bune reputații online și asigurarea unei prezențe constante pe platformele Google.

La Momentum Tech Solutions vei găsi suportul de care ai nevoie, din partea unei echipe de profesioniști.

Vă invităm să ne contactați pentru a descoperi cum serviciile noastre vă pot transforma viziunea în realitate! Pentru mai multe detalii despre pachetele noastre personalizate, nu ezitați să ne scrieți prin intermediul Formularului Online care poate fi accesat oricând.